МАГІСТРИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 122 КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ МАКСИМІЛІАН ЛАНОВИЙ ТА СЕМИКРАС ДАНІІЛ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ПРОГРАМІ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ
 
 image001
image003 

 

Центром міжнародної діяльності та освіти ХНУМГ ім. О.М. Бекетова у співпраці з Інститутом Вищих Досліджень ім. Т.Г. Масарика в рамках грантового проєкту №24-PKVV-UM-001 «Зміцнення потенціалу та передача знань університетам для розвитку постраждалих територій України», який фінансується Міністерством закордонних справ Чеської Республіки, було організовано проєкт міжнародної академічної мобільності для студентів, аспірантів та викладачів з Чеською Політехнікою "Передача досвіду щодо планування розвитку та відновлення міст України" у форматі онлайн.

У період з 23 вересня по 04 жовтня 2024 року два магістри спеціальності 122 Комп’ютерні науки (освітня програма Комп’ютерні науки) Лановий Максиміліан та Семикрас Данііл взяли участь у цій програмі міжнародної академічної мобільності (наказ № 89-04 від 23 вересня 2024 р.).

Вони поділилися своїми яскравими враженнями від участі у проєкті.

Далі пряма мова:

Інститут Вищих Досліджень ім. Т.Г. Масарика було започатковано як академічний підрозділ Чеського технічного університету в Празі в 1992 році. Він носить ім'я засновника і першого президента незалежної Чехословаччини Томаша Гаррига Масарика (1850-1937). Чеський технічний університет є найстарішим технічним університетом у Центральній Європі та найстарішим державним технічним університетом у світі. Інститут пропонує навчальні програми, в яких поєднується інженерія з бізнесом, і готує менеджерів, які добре володіють іноземними мовами і готові до роботи в торгівлі та промисловості, включаючи провідні технологічні компанії.

Проєкт академічної мобільності було організовано у вигляді десятиденного курсу для українських студентів, науковців, представників місцевих та обласних органів влади, державного управління та інших зацікавлених сторін. Курс проходив на платформі Microsoft Teams. У середньому на заняттях були присутні близько 120 учасників. Під час зустрічей ми слухали лекції від викладачів Інституту та запрошених лекторів, а також працювали самостійно. Вже на другий день стажування учасники самостійно сформували проєктні команди за містами свого перебування, в яких надалі виконували завдання. Результати нашої роботи ми презентували викладачам для обговорення та отримання зворотного зв’язку.

На курсі було висвітлено такі теми як:

  • Співвідношення територій, документів, основ планування та їх зв'язок з Європейським Союзом;
  • Основи участі громадськості в процесах планування;
  • Стратегічний план;
  • SWOT-аналіз;
  • Територіальний план як інструмент управління містом;
  • Сучасні концепції європейського міста та формулювання бачення;
  • Формулювання та вибір стратегічних цілей розвитку;
  • Розробка плану дій та вибір проектів і заходів;
  • Актуальні екологічні проблеми із забрудненням в Україні;
  • Екологічні аспекти розвитку;
  • Принципи розробки інвестиційних проектів;
  • Вибір власного проєкту та порядок його розробки.

Особливо цікавими нам видалися приклади впровадження системи ландшафтних виставок у повоєнній Німеччині, ревіталізації мікрорайону доктора Едварда Бенеше в місті Градець Кралове, досвід післявоєнного Косова та огляд актуальних екологічних проблем із забрудненням в Україні. А також практикування гри участі у групах, де учасники розділилися на жителів села та представників двох компаній, що були зацікавлені у видобутку деревини у лісі на території села і намагалися дійти вигідних умов для всіх сторін.

Результатом роботи команд на курсі стала розробка власного проєкту з ревіталізації браунфілду в обраному учасниками місці.

Командний проєкт

В якості локації нашою командою було обрано район промислової зони Індустріального району міста Харкова. Назву проєкт отримав відповідну “Ревіталізація території комплексу промислових підприємств в районі ХТЗ”.

Сам проєкт спрямовано на розвиток та експорт Smart Technology в Харківському регіоні за рахунок створення безпечного багатофункціонального іноваційно-креативного та індустріального осередку. Формування науково-промислового та рекреаційного простору передбачає раціональне використання існуючого потенціалу території та застосування можливостей для забезпечення комфортного бізнес-середовища та розвитку індустріального туризму.

У ході роботи над проєктом було проведено: 

  1. Аналіз території промзони:
    • Визначення зайнятості території працюючими підприємствами;
    • Аналіз сучасного стану транспортної інфраструктури та рівня озеленення території;
    • А також зонування території;
  2. SWOT-аналіз, що дозволило зрозуміти переваги та недоліки проєкту і шляхи їх вирішення;
  3. Формулювання бачення проєкту, його цілей та намірів. Також їх було звірено із офіційним стратегічним планом розвитку міста, але варто зазначити, що цей план було затверджено ще у 2021 році, тож він не враховує фактори пов’язані з військовими діями, що робить його частково неактуальним;
  4. Було розроблено ієрархічну структуру робіт та створено діаграму Ґанта, що дозволило визначити приблизну тривалість проєкту;
  5. Також було побудовано спрощену фінансову структуру проєкту та визначено його узагальнений кошторис;

Варто також зазначити, що тривалість проєкту як і фінансова структура є приблизними, бо більш точні дати та суми можно визначити лише при початку роботи.

Участь у цьому проєкті з академічної мобільності стала для нас новим та цікавим досвідом. Під час проходження курсу ми отримали знання з планування та оновлення міських територій, формування стратегічного бачення розвитку та включення екологічних та соціальних аспектів у процес планування. 

А завдяки практичним завданням, обговоренням та роботі в групах ми не лише здобули теоретичні знання, але й отримали навички їх застосування у реальних умовах.

Склад команди проєкту:

  1. Гончаренко Яніна Вікторівна – кандидат біологічних наук, доцент кафедри ландшафтного проєктування та садово-паркового мистецтва.
  2. Соколенко Уляна Михайлівна – кандидат біологічних наук, доцент кафедри ландшафтного проєктування та садово-паркового мистецтва.
  3. Гатальська Надія Вікторівна – доктор архітектури, доцент, професор кафедри ландшафтного проєктування та садово-паркового мистецтва.
  4. Підховна Світлана Михайлівна – кандидат сільськогосподарський наук, доцент кафедри ландшафтного проєктування та садово-паркового мистецтва.
  5. Лебединець Ярослав Євгенійович – студент групи АтаМ 2022-1.
  6. Потапчук Тетяна Олексіївна – студентка групи М БА 2024-1.
  7. Шияненко-Мніщенко Аліна Геннадіївна – студентка групи Мн ОМ 2023-1.
  8. Лановий Максиміліан Олександрович – студент групи М КН 2024-1.
  9. Семикрас Данііл Олексійович – студент групи М КН 2024-1.
  10. Бриславська Наталя Вікторівна – студентка групи АтаМ 2021-4.
  11. Гончарова Олена Олександрівна – студентка групи М ПТБД 2023-1.

Зі згоди команди, розміщуємо посилання на нашу презентацію з метою ознайомлення: ХТЗ_Проєкт_з_Чехією - Google Презентації

Подяки

Від щирого серця дякуємо викладачам Інституту Вищих Досліджень ім. Т.Г. Масарика та запрошеним лекторам за цікавий матеріал багатий на кейси з реального життя, цінні коментарі та поради щодо проєктів в цілому та окремих завдань. Також висловлюємо подяку організаторам за корисний та змістовний захід, пані Тетяні Давидюк — за якісний переклад та усім причетним. Це був справді захоплюючий та корисний проєкт, дже ми дізналися багато нового, здобули практичні навички проведення SWOT-аналізу, формулювання бачення, цілей і завдань, розробки спрощеної фінансової структури проєкту та визначення його узагальненого кошторису. Крім того, ми отримали цінний досвід роботи в командах, що складалися переважно з незнайомих між собою людей.

Максиміліан Лановий, Даніїл Семикрас

Після закінчення проєкту Максиміліан та Данііл представили результати роботи на кафедрі комп’ютерних наук та інформаційних технологій студентам та викладачам кафедри.

image005 
 

Презентація викликала значний інтерес та широку дискусію. Участь студентів в програмах міжнародної академічної мобільності надає можливість і викладачам враховувати та використовувати такий досвід. На погляд учасників, ця форма міжкафедрального і міждисциплінарного співробітництва є дуже перспективною як для освітнього процесу, так і для наукової роботи.

 
 
 
 
     
 

Галузь знань з комп’ютерних наук та інформаційних технологій надає безмежні можливості для успішної кар'єри та заможного життя.

Найкрутіші компанії змагаються за IT-фахівців, чия праця та "мізки" неодмінно обмінюються на гідну винагороду. Ну а про гарні умови роботи та комфортне оточення тобі й так усе відомо!

Приходь за знаннями до нас, і твоя мрія здійсниться!
 

Кафедра Комп'ютерних наук та інформаційних технологій здійснює підготовку бакалаврів і магістрів за спеціальностями:

122 - Комп'ютерні науки (освітня програма "Комп'ютерні науки")
126 - Інформаційні системи і технології

Наші студенти легко долають високий рівень входження у професію і з успіхом займають провідні посади в різних сферах IT-галузі.